Kundtjänst

Har du frågor gällande din order, lagersaldo i någon av våra butiker eller har du en annan fundering så är du varmt välkommen att mejla oss. Vi svarar vanligtvis inom 24h på vardagar. Detta kan variera kring semester perioder och andra högtider.

Om du kontaktar oss med en reklamation eller fråga kring produktegenskaper om en produkt du mottagit ber vi dig skriva ditt ordernummer i mejlet och även bifoga tydlig bild eller film på problemet så kan vi snabbare hjälpa dig.

 

Ha en fin dag önskar vi på Childrens House!

 

Kontakta kundtjänst på: kundtjanst@childrenshouse.se

 

Vanligaste frågorna

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?

Ibland händer det dessvärre att en vara inte uppfyller den kvalitet som önskas och då hjälper vi dig självklart att reklamera. Följ nedan beskrivna steg så kan vi hantera ditt ärende snabbare

- Mejla in till kundtjanst@childrenshouse.se

- Skriv alltid ditt ordernummer vid en reklamation

- Beskriv felet på produkten så utförligt som möjligt

- Bifoga alltid bild på den skadade varan/varorna så vi ser vad problemet är

- Vid reklamation av barnvagn ska du bifoga serienummer som du oftast hittar på chassit vid hjulen eller vid din varukorg. Bifoga även tillverkare.

- Vid reklamation av bilbarnstol ska du bifoga serienummer som du oftast hittar på sittdelen eller ryggen på stolen. Bifoga även tillverkare.

- Vi hanterar därefter ditt ärende så snart vi kan och återkommer till dig så snart vi har fått besked från leverantören.

 

Om du behöver komma i kontakt med oss angående din reklamation, ber vi dig att svara i samma mail där du skickade in din reklamation, då har vi alltid ett ärendenummer att referera till. 
Vid en reklamation kan det ta några dagar att få svar då vi även kontaktar tillverkaren. Vi ber dig ha tålamod. Vårt absoluta mål är självklart att lösa ärendet så fort som möjligt.
Vid en eventuell tvist så följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

Hur gör jag en retur?

Vi vill göra av med så lite papper som möjligt och skickar därför inte med retursedel i våra leveranser på grund av den stora mängd papper som skulle gå åt. Vill du göra en retur till oss så mejlar du in till kundtjanst@childrenshouse.se och bifogar ordernummer, vilken/vilka varor du vill returnera och berättar om du vill ha retursedel skickad via e-post eller per brev.

Vid retur är det du som konsument som står för returfrakten. 

- Returfrakt standard kostar 79 kr

- Högre retufrakt 159 kr gäller för retur av bilbarnstolar, barnvagnsdelar (chassi, sittdel/liggdel), fotbolls- och hockeymål och större bordsspel.

- Vid retur av DHL STYCKE (varor över 20 kg/skrymmande) är returfrakten 499 kr.

- Fri retur i butiken i Avion Shopping, Marknadsgatan 9, 904 22 Umeå.

 

Har du andra frågor är du alltid välkommen att mejla oss!