Frakt och leveranser

Hämta fraktfritt i butiken

Hämta din order fraktfritt i butiken i Umeå.
Vid uthämtning ska ordernummer samt giltig legitimation uppvisas. Hämtar du paket åt någon annan ska både din och mottagarens legitimation uppvisas.
Paketet ska hämtas ut inom 14 dagar. Ej hämtade paket avbokas och hålls inte kvar åt köparen.


Fraktkostnad

Frakt- och hanteringskostnad är 49 kronor inom Sverige. Fraktfritt över 499:-.

Leveranstid

1-4 arbetsdagar inom Sverige beroende på mottagaradress.
Vid större kampanjer och helgdagar kan leveranstiden förlängas.
Samtliga leveranser sker efter avisering via e-post. Giltig legitimation som stämmer överens med namn på försändelsen måste visas upp vid utlämning/leverans.

Distributör är DHL. Vid beställning av tyngre/större paket skickas detta med Schenker.
Paketet ska hämtas ut inom 14 dagar annars går det i retur till ChildrensHouse.se. Om paketet ej hämtas ut debiteras du en hanteringsavgift på 150 kronor som ska betalas inom 10 dagar.
Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Distributör

DHL Servicepoint – från 1 kg upp till 20 kg. Avser beställningar med en vikt under 20 kg. Försändelsen anländer till ditt närmsta DHL-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik eller bensinmack. En SMS-avi skickas ut med information var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur. Childrenshouse.se kan inte påverka antal dagar paketet ligger kvar. Har köparen inte möjlighet att hämta ut paketet måste denne själv finna en lösning.


Beställningar över 20 kg

Vid större och tyngre gods över 20 kg är Schenker distributör av varan/varorna.

Ej hämtade paket

Paketet ska hämtas ut inom 14 dagar annars går det i retur till ChildrensHouse.se. Om paketet ej hämtas ut debiteras du en hanteringsavgift på 150 kronor som ska betalas inom 10 dagar. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Childrenshouse.se har inte möjlighet att förlänga antal dagar paket ligger kvar hos ditt ombud. Har u inte möjlighet att hämta ut paketet inom 14 dagar måste du själv hitta en lösning på detta.


Transportskador

ChildrensHouse.se rekommenderar att du anmäler transportskadan direkt på plats hos utlämningsombudet. Fotografera emballaget och skadan och bilderna e-postar du till kundtjanst@childrenshouse.se med utförlig information om ditt ärende och kontaktuppgifter inom skälig tid. Behåll produktens fullständiga emballage så att det kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet.


Felaktig leverans eller förseningar

Vid felaktig leverans, dvs. leverans av fel vara, fel antal, skadad eller bristfällig vara, ber vi dig snarast möjligt kontakta kundtjanst@childrenshouse.se.
Vi är betalningsansvariga för transporter till dig och du är ansvarig för transporter till oss. Gäller det ersättningsvaror eller reklamationer står vi alltid för fraktkostnaden.
Skulle din leverans försenas ska detta meddelas dig, samt ny information om när leverans kan förväntas. Vid leveransförseningar har du rätt att häva köpet utan kostnad.


När du har lagt din order kommer vi att skicka ut en orderbekräftelse med fullständiga villkor i varaktig läsbar form, samt ungefärlig leveranstid.